Швейцарската часовникарска компания Mido, основана през 1918 г. от Жорж Г. Шарен, е базирана в гр. Лео Локле, в сърцето на швейцарската планина Юра. Наименованието Mido идва от испанското „Yo mido“, което означава „измер Прочетете повече...
Швейцарската часовникарска компания Mido, основана през 1918 г. от Жорж Г. Шарен, е базирана в гр. Лео Локле, в сърцето на швейцарската планина Юра. Наименованието Mido идва от испанското „Yo mido“, което означава „измервам“. Философията на марка Mido съчетава иновациите, естетиката, но предимно отличната функционалност. Тези солидни атрибути са ненасилствено преплетени с емблематичните архитектурни произведения, от които дизайнерите на марката обичат да черпят вдъхновение за своите колекции. В серията All Dial ще намерите елементи от римския Колизей, в часовниците Belluna ще откриете отпратки към Роял Албърт Хол, а в моделите Rainflower се отразява силуетът на сградата на сингапурския Музей на науката и изкуството. Най-добрата технология, автоматично и ръчно навивани калибри, известни със своето съвършенство и висококачествени материали, са трите стълба, върху които се основава уникалността на часовниците Mido. Освен това, изтънчената, дискретна изработка им дава трайно, неподвластно на времето качество, с което станаха известни по цял свят. За повече от век на съществуването си, Mido се вписал няколко пъти в хрониката на часовникарската индустрия. За всичките исторически етапи си струва да споменем първите часовници от серия Multifort с „неразрушима“ задвижваща пружина (1934), които са били самонавиващи се, устойчиви на удар, магнитни полета и вода. Mido успя да привлече повече внимание към себе си през следващите десетилетия. През 1945 г. се превърна в пионер в областта на хронографите с централно отброяване. Девет години по-късно, марката впечатли с най-ефективния навиващ се механизъм, а също така си струва да споменем прогресивния дизайн от една част на модела Commander (1959) или приза за най-тънкия дамски часовник през 1967 г. В момента, Mido в никакъв случай не си поставя по-малко амбициозни цели. Това се доказа от цифрата 61358, показваща броя на тествани автоматични механизми, в които през 2013 г. се нарежда на четвърто място по производство на хронометри, тествани в лабораториите на швейцарския институт Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres (COSC). Подобно, както и други марки, принадлежащи към групата Swatch, така и Mido участва посредством спонсорство и различни видове сътрудничество, в спортните събития. С логото на марката и изображението на популярните модели за гмуркане Ocean Star могат да се срещат всички фенове на скокове във вода в рамките на надпреварите Red Bull Cliff Diving.
...по-малко